Ezért kirándulj körültekintően az erdőben
2022. június 24. írta: ujsagolok

Ezért kirándulj körültekintően az erdőben

vadrofi.jpg

A természet világa csodálatos. Az élőlényekhez és a szokásaikhoz azonban alkalmazkodnunk kell.

Rengeteg élmény ért már az elmúlt hét év során, amióta rendszeresen kirándulok és fotózok a természetben. Az erdők rejtelmes világa, a vadak mozgása, a fényképezés öröme rendkívül jó hatással van folyamatosan a személyiségemre. A tájékozódás, valamint a körültekintő viselkedésmód azonban nélkülözhetetlen a legegyszerűbbnek induló csavargás idején is.

Két éve májusban történt, hogy egy szombat délután három óra körül meglátogattam egy virágzó repcemezőt. Épp a sárga növényrengetegben bukdácsoló szarvasokkal voltam elfoglalva, amikor többször egymás után zajt hallottam az erdőből a hátam mögött. A fák mögül 3 vadmalac állt mögöttem, akiknek éppen az útjában voltam. Bár szokatlan, hogy a kora délután időpontban nyílt terepen portyáznak a vadak, kölcsönösen megijedtünk egymástól. Szerencsére az állatok meglepetésükben visszarohantak a rejtekhelyükre, én pedig a tanulságos tapasztalatommal.

A vadállatok a saját lakóhelyükön általában félénk módon viselkednek. Rendszerint hamarabb észreveszik az embert, mint fordítva. Előfordulhatnak azonban rendhagyó esetek, ezért a kijelölt túraútvonalakon is óvatosan közlekedjünk.

Jó körülnézést kívánok!

A bejegyzés trackback címe:

https://ujsagolok.blog.hu/api/trackback/id/tr3617865837

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása